Demam Exam bermula.

6 Comments »





Tarikh : 07hb November 2008,
Tempat: UMSKAL
Masa : 01.06 Petang




Salam u all. Maaflah kerana baru kali ini aku dapat mencuri masa
untuk menulis posting kat blog ni. Tentu ramai yang menantikan kehadiran postku kan??
I know.. hehehe.. Alhamdulillah setakat ini aku dah melalui dua Exam
dalam tempoh terdekat ini. Memang busy tahap cipan la juga aku dalam masa minggu Exam ni.
yerla.. masa ni lah aku dapat membuktikan bahawa aku layak kah menjadi pelajar cemerlang dari yang terbilang kan.. dan masa inilah juga aku baru dapat menunjukkan jaguh akademik ku..




~JOm menyaksikan aktiviti-aktivitiku yang bakal dan telah di lalaui~
1st paper hari itu start pada 04hb (Software Development)
2nd plak bermula pada 05hb (Risk Management)
seterusnya akan bermula 14hb, (Security & Fund Management)
pastu 18hb (Takaful Muamalat)
Lastly pada 20hb (Financial Statement Anlaysis & Operation Management)




Mari aku cerita serba sedikit keadaanku masa aku melalui Exam-exam yang dah lepas..
Hari tu kan...Masa 1st paper hari itu, aku sangat kecewa ooo jawab subjek Software tuuu.
sebab apa.... sebab kan otak aku buntu sesangat nak jawab EXAM tu.
Dah terSET dah kat otak aku ni yang soalan tu Susah sangat.
yerla.. minor yang aku amik subjek ni.. sebenarnya takder related sangat dengan kos major aku..
tu pasal.. set awal2 mesti susah.. Tapi.. bila nengok.. ermm boleh tahan la juga.. hahhaa
tahan mata jak nengok soalanku tu.. punya bersengkang mata nak skor subjek tu..
last2 habuk pun tarra ada.. ayaaaaaaakkkkkkk...
Tapikan maybe ada faktor lain la juga aku tak dapat jawab exam tu..
Maybe sebab aku tak cukup tidur dari malam tu.
tu yang mata jadi hitam.. muka memang kesian ooo.. ahaakss..
muka simpati pun ada.. tapi.. nasibla muka ni ala-ala babyface kunun.. dapat la cover memek muka yang pelbagai.. hahhahhahaha




Ok.. Sambung cerita...lepas aku dah blur sesangat tak tahu nak jawab..
aku terus blah kuar dari exam tu..mata dah ngantuk gila.. masa nak kuar dari meja exam tu.. sikit lagi aku terjatuh.. alamakk... cover malu oooo... hikhikhik...
Jadi perhatian lagi si ochie..Then.. trus watdekkkk jer. kuar kuar jer.. balik bilikpastu
TIDOoooooooo.....



untuk paper kedua ari tu plak .. kira Alhamdulillah lah juga..
aku ambil pengajaran dari hari kelamrin..
kesilapan yang kita dah lalui tu.. ambil pengajaran..
mana yang kurang kita perbaiki lagi.. dan hasilnya..
Aku rasa aku dah buat yang terbaik dan lebih baik dari semalam.
banyak target soalan ku mengena.. Berkat usaha dan doa akhirnya.. dapat la juga
aku merasakan nikmatnya menjawab soalan Exam masa tu..
Walaupun ada lah juga yang tidak puas hati...
Masa paper kedua ni lancar jak tangan aku menulis.. tak macam sebelumnya yang tersekat-sekat macam kereta dah kehabisan minyak.
Tapi.. paaper kedua mugkin dah diisi dengan doa dan usahaku..tu yang jalan straight jak..
x der jumpa lekuk.. huhuhu..
Semoga SUbjek kedua ini.. aku dapatlah result yang baik. AMin..
begitulah juga subjek pertamaku tu.. Amin...




Exam seterusnya plak aku kena berkerja keras lagi.
Aku tak nak kesilapan pertama ini berulang kembali. Tak nak la buat kerja secara sempoi sangat
walaupun kadang-kadang ia perlu.. tapi.. aku rasa aku perlu perbaiki.
yerla. dah tau sikap aku ni macam mana.. kenalah di perbaiki yang kurang elok tu kan.
fuhhh.. next paper ada dua subjek plak tu. ada pagi dan petang.
Nampaknya aku kena buat yang terbaik lagi.. Minor n major... mana satu yang bisa aku takluki?
harap-harap dua-dua lah.. hukhuk..




Sepanjang aku berhadapan dengan Exam ni, aku sangat berterima kasih lah
dekat Insan-insan yang berada di belakang tabirku.. yang sentiasa menyokongku untuk
membuat yang terbaik dalam EXAM ni..
AKu kan ingat setiap teguran dan nasihat kalian...
~Friends forever~
~~Ilove u Guys.. juga lalinkku.. ahaaksss~~


Wassalam..




6 Responses to "Demam Exam bermula."

e.i.s.r.a.a Says :
November 7, 2008 at 2:29 PM

selamat bertempur. ol de bes eh. jangan lupa jaga kesihatan. =)

~ochie~ (^_^)v Says :
November 7, 2008 at 2:34 PM

salam... maseyy anis.. syg anis.. :)

Tirana Says :
November 7, 2008 at 3:54 PM

Kak Tirana do'akan mudah-mudahan Oche berjaya... Ochie buat course ape?

~ochie~ (^_^)v Says :
November 7, 2008 at 8:04 PM

Salam kak.. ochie amik kos Islamic Finance
Makasey kak..

Zetty Says :
November 9, 2008 at 2:46 AM

good luck ok ... jgn ngantuk2 plak .. study bebetul .. semoga lulus dgn cemerlang nanti :)

HaFIZ Says :
November 10, 2008 at 1:02 AM

utk beberapa paper lagi, wat yg trbaik k....
chaiyok2 kaci.....
u can do it....

Post a Comment