TAGGED 1st aku dpt- DARI LUTH...

6 Comments »

Assalamualaikum..

Hari ni.. aku berkesempatan untuk membalas tagged yang datangnya dari seorang member bernama LUTH (lama suda oo tagged ni aku simpan..) hari ini aku baru post untuk tatapan rakan2 seblog ku huhu
Ok jom dengar komentar ku pasal tagged ni..

..mula2..ceritanya mcman ni.. ermm kununla aku ni teruja sangat apabila melihat aku telah mendapat hadiah daripadamember blog yg bernama Luth..ehemm teruja sangat2 dah ni..
maka, aku pun pergilah melancong ke blog c Luth ni..
sesampai jak kat cni.. aku melihat.. aku telah di TAGGED.....
aiyaaakkkk.. manyak sungguh ooo...leh panas jari aku ni menaip ni.. huhuhu..
anyway.. thanks la Luth.. kalo ada yang banyak lagi dan lebih panjang mcm ni..
passing kat org lain erk.. hahhahaha..... meleleh dah peluh aku ni.. menyiapkan tagged yang
sangat..sangat..sangat.. panjang..hhhhhhhhhh.. Alhamdulillah...
Siap dah.. ermm..ok Luth... ni tagged ochie...

[01] Real name:
Kasmah Binti Ambotuwo

[02] Nickname:
kas ~kalo abah, mak n adik panggil
wak~ abg sama akak yang panggil..(ntah mcm na dorg leh bg nama ni kat aku)
Ochie ~ Majority member2 yang lebih rapat la mengenali aku dgn nama ni..
popo ~ member2 scumz.net
kaci~ juga dari member2 dekat scumz.net
Kacipo~kat dalam blog

[03] Status:
Single and not avaiable..hahhah
and it's very complicated (macam mana tu erk)

[04] Zodiac Sign:
Aries

[05] Gender:
mestilah aku dak pompuan yang cumel.. huhu
Gadis, Wanita, perempuan..

[06] Age:
sekarang dah dekat-dekat nak tua dah ni.. above 20..
so rasa2 berapa tu erk?
(lu pikiaq la sendiri...hahah)

[09] Height:
Tak tinggi dan taklah rendah sangat..
tapi bolehlah tahan.. muhaha..
149cm kot..hahha rendahnya aku..

[10] Weight:
pasal berat ni. aku cedey sikit nak ckp..
nak kata mak ayah tak bagi makan, anak dia kenyang pa makan..
tapi, ntahlah.. badan ni masih gak dengan kurus keringnya..
takla kering macam ikan kering tu :P
(44! tapi maybe dah turun lagi skrg, coz selera makan dah kurang)

[11] Do you like yourself:
sapa la yang tak suka kat diri sendiri..
bukankah kita perlu menyintai diri kita sendiri sebelum menyintai org lain?
tak g tuu?

[12] Piercings:
hahaha piching aii selalu lari2 ni..
tapi paling banyak note tinggi2 ni aku boleh tarik la..
kalo tak caya.. lu kena caya beb.. hahah

[13] Right or left:
soalan ni berbentuk bagaimana kah itu? can u explain ckit? ngeehh

[14] Are you a freak :
nope.. Normal..


[15] Hair:
perang~(p/s-not perang gaduh2 mcm tu k)
Hitam+perang

[16] Skin:
tak putih, tak hitam.. tapi cokelat

[17] Allergic:
daging- kalo makan cepat pening
makanan berminyak- pun cepat pening
durian/cempedak- bau kuat menyebabkan aku selsema

[18] What are you doing now:
what u see? (of coz la aku tengah siapakan tagged panjang gila ni)

[19] What will you doing 1 hour later:
study- final exam dah dekat

About ur FAMILY

[21] Live with mother/father/parents/family:
My belove Famly

[22] Siblings(included you):
dulu ada 6 orang- 3 laki, 3 pompuan
after arwah akak meninggal- Now we all ada 5 org and aku anak ke4

[23] Eldest:
My sister (Juslianah - already married and have 3 children)

[24] Youngest:
Adik laki- Idris sekarang baru darjah enam

[25] Love/hate your family:
aku sayang sangat keluarga aku. menci-menci ni x nak la..
merosakkan hubungan kemesraan antara keluarga jak.. (minta dijauhkan la)

About ~ LOVE

[26] You found your another half:
Alhamdulillah. yup

[27] If yes, who is he/she:
My prince charming kot.. ahaakss

[28]Who you want he/she to be:
Andai dia jodoh aku, semoga Allah menjadikan kami pasangan suami isteri
tak nak la duk bercinta tanpa ada ikatan yang sah lagi.. huhu
kahwin jalan penyelesaian

[29] Time(s) you in relationship:
penting ker nak tau? dapat hadiah ker? ahaaks

[30] Ever woo boy/girl:
sory i don noo english2 ni.. hukhuk..

[31] Anyone woo you before:
woo..pu..cher..tau.. ngeehh
penah gak la.. biasalah.. dak mcm aku kan cumel.. hukhuk

[32] Did anything wrong to your other half:
ntahla... maybe kot.. ker mcm na? ..ish ish..

[33] What was/were the wrong you had done:
banyak.. ni nak ckp.. x yah ckp la kan..

[34] Ever argue with your other half:
mak oiii.. argue2 la plak....sapa argue sapa ni? ish ish...

[35] You with your other half since:
jap.. nak duk kira dlu ni...

[29] Time(s) you in relationship:
masa bila ntah.. tak ingat.. huhu

[30] Are you straight/lesbo:
ermm.. ntahla. straight kot.. tu yg byk terasa kalo aku sekali ckp jak.. heheh

[31] Reasons you love your other half:
sayang.. cinta.. kasih..tu je la..

[32] You and your other half in which stage:
ish3.. bagi soklan lain r..

[33] You woo he/she or he/she woo you:
hukhuk..

[34] Ever think of marry he/she:
adala jugak.. yang pasti bukan dalam pembentangan Bajet 2009

THE FRIENDS

[35] Your first best friend:
First? masa duk sekolah rendah bestfriendku nama dia Armah

[36] Your first enemy:
ermm Nazri kot.. sebab dia suka dok kacau aku..yerla..suka tarik2 rambut (ala2 pokok kelapa gtu) hehehe ops.. terbongkar rahsiaku..huhu


[37] The friends you love the most:
setakat ni.. aku buat suma sama rata la.. tapi.. mungkin ada yg up sikitla.. huhu sikit jak k.. tak banyak..

[38] The enemy you hate the most(1only):
orang Yahudi dan sekutunya... ishh marah ni..

[39] Your most beautiful girl friend:
sapa erk... ntah..


[40] Your most handsome boy friend:
Hensem macam mana tu... ada kategori ker yer.. huhu


[41] The kind of girl you hate the most:
adehh tak bek la aku mengata kat sini.. kan..huhu..


[42] The kind of boy you hate the most:
ermm.. ni pun sama jak.. x nak jawab la.. heeh..


[43] You fall in love with your close friend before:
takder la..


[44] Your best friend is your ex-lover:
Nop.. tidak sama sekali..


[45] If your friend backstabbing you:
ada kah ya.. erm takder la setakat ni.. tapi tak tahula di kemudian hari..
minta2 dijauhkan la.. sikap kawan mcm ni.. aminn

[46] If your friend betray you:
Ndak ingat.. rasanya tak adalah..


[47] If your friend woo your lover:
erm.. ntahla.. cerita dulu tak derla.. heheh

[48] If your friends fall in love with you:
hati dorang kita tak boleh halang.. tapi.. janganla.. wat macam ni.. tak bek..

[49] If you fall in love with your best friend:
mintak2 la tak gini.. kawan g best kan?


THE STUDIES
[50] Are you a good student:
sometimes.. depands la jugak.. kalau masa tuh rajin je, baik la..

[51] You always done your homeworks/assignments:
takderla siap pada waktunya.. tapi bolehla. siap di akhir2 penghantaran.. huhuhu.. dak rajin kan hahah

[52] The teacher/tutor you love the most:
setakat ni.. suma lecturer kaci suka.. termasuk la.. dengan teacehr aku.. :)
Thanks my tecaher.. love u

[53] Always late to school/college:
Late? sometimes.. bila telajak titoo.. hehe tapi aku dak baik.. kekadang.. masuk jak biapun di hujung2 waktu.. huhuu

[54] Your class:
Islamic Finance

[55] You love your seniors:
yup.. sesetengah jak..

[56] Senior who you love the most:
Kakakku pamela.. and Abg anchoy

[57] Your classmates good/bad:
suma ok.sebab tu aku anggap dorang suma macam family aku.. hehe Love u oll

[58] Excellent result classmate:
Jo [memang result gempak la..]- jelaous ni. huhu


[59] Laziest classmate:
Tah... tak baik kata kat orang..huhu


THE PEOPLE

[60] Smart people:
bagi aku.. dak yang smart ni.. kira dorang hebat Dressing.. and hebat dalam perwatakan.. amal ibadah tak penah tinggal.. chewaahh..

[61] Stupid people:
hahha.. adehh.. ntahla.. orang kikik kalik.. ker mcm na?
tapi dak2 ni.. x leh kate bo

[62] Good looking people:
yang sejuk mata memandang... sekali pandang.. terasa tenang jak..
kira ada ciri2 karisma dalam diri dorang arr

[63] Ugly people:
Takde manusia yang ugly.. semua ok..

[64] Funny people:
Mr Bean.. haha--- lawak siottt

[65] Cute people:
Cute?.. ramai sangat la..ermm salah seorangnya macam.. ermm sapa erk..
macam hakita kot. huhu

[66] Bad people:
bila dorang wat dajal.. ermm paling tak suka yg wat kes rogol arr terutama pada dak2 pompuan..


[67] Honest people:
Bila berjanji dia tunaikan.. bila berkata dia kotakan..

[68] Acting people:
mmm macam na punya soalan ni erk.. huu x reti nak jawab...


[69] You are what kind of people:
what u see n what u look.. thats me.. simple dan banyak kekurangan n kelemahan
dalam kategori mana ntah.. u oll judge sendiri la.. hehe


THE PREFER

[70] Lip or eyes:
apa kes lak ni.. Lips or Eyes.. ermm kalo aku nak tangan mcm na? huhu


[71] Hugs or kisses:
dua-dua nak..(bila dah kawin la... ) suma akn dimiliki.. tak nak tinggal.. hahaha
ops.. terlebih sudahh

[72] Shorter or taller:
Taller.. arrr

[73] Hesitant or spontaneous:
Spontaneous.. coooll jer bahhh

[74] Nice stomach or nice arms:
Arm.. arr best apa men2 dia nya arm.. huhuu

[75] Listener or talker:
Listener arr baru best.. tak byk berckp.. tapi bila dah bertindak.. prgh.. mantap.. pilihan yang bijak.. i like it..

[76] Romantic or rich:
Biaasa-biasa jak.. aku terima seadanya/..

[77] Good husband or Good Father:
Good Father

THE FUTURE
[78] Age to get marry:
Dalam 5 tahun lagi kot.. tak pun 7 tahun lagi.. ntahla.. tunggu jer la..heheh
tapi tak nak la lebih dari 27 tahun.. nanti tua sgt dah..

[79] Numbers of kid(s):
erm. kalo rezeki murah.. 6 kot.. hahahha adehh larat ker aku.. huhu
kena tanya abe dia la kalo mmc ni.. ngeeh

[80] Career:
of coz la nak jadi pegawai (tak kisah pegawai per) janji rezeki tu halal)... Insyaallah

[81] Salary:
3k kot.. hukhuk.. aminnnn

[82] Retirement age:
45.. nak g banyakkan amal ibadah.. ermm


[83] Properties value:
tah.. no komen..huhu

[84] Wishes:
Semoga Allah memberkatiku.. meredhaiku.. dunia dan akhirat..
memurahkan rezeki.. mempermudahkan urusanku..
dan semoga aku menjadi anak yang soleh dan pelajar yang baik..
baik untuk nusa dan bangsa..
May Allah bless my oll friend too
hope after grad ni.. dapat kerja yg baik.. n leh balas jasa abah n mak..aminn


THE VICTIMS

[85] Ziqaziqo - suka tagged aku

[86] Zahirah - Salam perkenalan

[87] Yanieputrajaya - hehe rajin post

[88] Adrinaz - salam fewiiitt huhu

[89] Nusrsha - akak The Rock

[90] Hafizatulakmar - Suka dak yang cumel

[91] Ratu Salju - Rajin daknya


dan sesapa yang nak jawap tag nih, dipersilakan!

Oitttttt LUTH.. panjang gila siot ko nya tagged ni.. ahhahaah.. adehhh memang nak kena piap ko ni oleh aku ni.. huhuhu.. panas jariku ni.. memang tahap berapi dah ni.. hahhaha
so kepada sesapa yang dah terkena tagged aku ni. bersabar lah anda ok..
huhu terima lah seadanya.. huhuhu

WASSALAM



6 Responses to "TAGGED 1st aku dpt- DARI LUTH..."

Says :
October 31, 2008 at 8:07 AM

ayoo....

*pengsan akak...

panjang nyer TAG dier...

hehhehe

nanti2 la akak wat k

~ochie~ (^_^)v Says :
October 31, 2008 at 11:58 AM

Yanieputrajaya>>>

hehheh.. aiyaakk panjang ka kak..
huhu nak wat mcm na la kan.. dah nasib, nak wat mcm na.. ngeehhh..
ok.. adik tggu.. hhuhu..

Tie Says :
October 31, 2008 at 1:07 PM

ha ha..kak tie pernah jawab tag tu..sengal betul la..

~ochie~ (^_^)v Says :
October 31, 2008 at 1:44 PM

kak tie>>

ooooooo... kak tie pena jawab erk.. adehh bukan takat sengal dah kak..
tpi memang killer siot.. hahahah

Zetty Says :
October 31, 2008 at 4:11 PM

panjangnya tag .. nasib baik akak tidak ditagged, kalau tidak mahu hutang dulu sebulan dua .. muahahaha .. nasib baik ...

~ochie~ (^_^)v Says :
October 31, 2008 at 4:46 PM

kak yatie.. haha

kak yatie. x terlepas pun kena tagged.. huhu
meh duduk sini.. g wat tagged baru tu.. hukhuk

Post a Comment