** ADESHHHHHH**

8 Comments »

~~Assalamualaikum wbt~~

sudah masuk hari ke18 kita menyambut bulan Ramdhan ni dan sudah masuk 3 minggu juga la cuaca di Labuan ni mendung dan kelam. kekadang Hujan, kekadang ribut, keakadang angin kuat.. tapi..Ya Allah..dahsyat juga cuacanya ni.. sampaikan kalo nak kuar uma kena pakai pemberat besi dekat kaki supaya tak diterbangkan dek angin yan kuat tu..hahhah kalo tidak, kompom..boleh di terbangkan kita oleh angin..hehehe.. x derla... gurau-gurau jak.. yang pastinya bulan ni bulan teengkujuh. so sebab tu la angin kuat dan laut bergelora. ikutkan hati macam takut jak nak balik kampung dengan menggunakan feri ekspress. yalah.. kalo laut dalam keadaan bergelora ni bahaya nak naik. sebab dulu, ada satu kemalangan pernah berlaku dimana feri ekspress yang di tumpangi oleh 33 orang penumpang telah karam di tengah lautan akibat pukulan ombak yang besar.. jadi fikir punya fikir.. punya fikir aku pun berfikir untuk kebaikan masa depan dan keselamatanku semasa berada di perantauan..huhu ya la kan duk di perantauanla katakan di sebuah pulau yang kecil plak tu semoga selamat kembali ke kampung halaman dengan selamat.aminnn..

Tapi, bila dah plan nak ganti feri ekspress ke feri Menumbok lak..feri yang mengalahkan bapa gajah..gajah..gajah.. datok moyang gajah..hahah besar la tu maksudnya... yang boleh muat untuk kereta dan lori.... ada plak satu masalah lagi timbul.... whuawawawa... aku tak dapat balik pada hari aku nak pulang iaitu tarikh 25hb sebab tiket masa 25hb dah habis stok... lebih2 lagi tiket utk bas ke kampung..sob.sob.. jadi jawapannya aku pun kena pulang la dalam 26hb sept. hemmm tapi tarikh ni baru tarikh keluar dari pulau Labuan mutiara. belum lagi sampai ke kampung Halamanku..tidakkkkkkkkk.. nak balik kampun awal-awal..hnss. tapi nak wat macam manaermm kena pulang juga.pedulik apa nak jadi..nak gak pulang ke kampung tapi maybe dalam 28hb.... wawaawa.. singkatnya bersama dengan mak abah nanti... tapi nak buat macam mana.. D>U>G>A>A>N...tapi tak kisahla itu semua. janji aku dapat berjumpa dengan my parents juga.. pd 28hb nanti. jadi, doakan jak aku berjaya n selamat sampai pegi dan balik ok.kalo ada apapa berlaku kat aku.hehheh... Nauzubiillah.. belum cukup lagi amalanku ni nak d bawa balik ke "sana"ish..ish..ish.. insaf aku... doa doakan jak la k...

adeshhhh pedihnya mata... ni gara-gara x dapat tido la ni semalaman. konon nak wat kerja assignment sambil-sambil menonton alarm story... tapi tup-tup lain jadinya. melayan sakan gitu nonton cerita tu. Best gak erk.hhuhuhu...aghhhhhh... ngantuk sangat dah. nak sambung tido la dlu.ok la..ckup sampai sini dlu. tilam kata mari uda tu...hahahha...
got to go.. arrios.. Wassalam

``(T_T)v... ochie_08``

8 Responses to "** ADESHHHHHH**"

HaFIZ Says :
September 18, 2008 at 4:54 PM

kaci, jaga bah ksihatan tu... jaga tidur juga... lbih2 lg bln pose ni... nnt nk blik kg kalo sakit susah plak kn..
so, jaga ksihatn tu... jaga tido ye kaci..
wktu rehat kita rehat k.. baru hidup bahgia kan kaci... hehehe, pndai plak cak bersyarah.. hehehe

~ochie~ (^_^)v Says :
September 18, 2008 at 5:14 PM

: ehemm..ya cak..x wisau..
akan diusahakan..ngeee..ngee..
dengan kuasa...bulan..

haiipp!! adoiiiii
hahah melalut uda ni..hhehe
ok tq..

HaFIZ Says :
September 18, 2008 at 5:29 PM

ye, sama2 kaci.....
... x lama lg nk cuti dah kan kaci...
erm....
trasa plak nnt...

e.i.s.r.a.a Says :
September 18, 2008 at 8:38 PM

salam ramadhan.
eleh nak sedih tak leh balik 25 kunun... ai ni dah 3 tahun tak balik raya di kampung pun menten je. ahak hak hak. selamat bermusim tengkujuh. jaga keselamatan dan kesihatan.
=)

~ochie~ (^_^)v Says :
September 19, 2008 at 12:46 AM

salam ramadhan..

hafiz>>
ya hafiz, dah nak cuti pun ka kita.. tpi jgn lupa cuti2 gak.. tp exam dah nak dekat..
huhuu..

anis>>
adeshhlupa lak anis.. sesedih kaci yg lewat balik ni ada lg upnya insan lagi malang mcm anis .ahaaks.. sory geng.. ngengeee.. mafla erk..
nanti oci makankan ketupat rendang utk anis.. yehaaa.. :P
ooo ooo balik kg...
ooo balik dlu anis..

HaFIZ Says :
September 19, 2008 at 1:28 AM

kaci mkn ketupat kat ne??
kan di umah kaci mkn burasan masa raya..
hehehe..
tp sedap jg burasan...
nyam3x

Prablisa Crewz Says :
September 19, 2008 at 7:42 AM

wawawawa....
jgn kamu gtue bha..hehehehe..mcam luahan perasaaan jak nei..ciannn erkk..apakan daya..tuhan yang menentukan..wawawawawa

~ochie~ (^_^)v Says :
September 19, 2008 at 4:19 PM

Salam..

uikk ada dak prablisa erk upanya dtg berkunjung... ngeee
yup betul tu bang.. byk luahan ni..ngeee.. tp ndakpa.. semoga usaha ni dapat la keberkatan dr NYA...

aminn hehheh

Post a Comment