JUADAH BERBUKA DI KAMPUS LABUAN-08

3 Comments »
JOM BERBUKA... (^_^)V

KUIH CINCIN.. HUHU..

Dalam menanti masa untuk berbuka.. ochie bersama housemate yang lain g la duk bekerja kat dapur nak masak juadah untuk berbuka... tapi.. masa tengah menumbuk.. memotong sayur.. tup tup.. elektrik takder... muka kami suma wisau. coz dalm 1/2 jam mcm tu dah nak berbuka.. adeiii risau kami suma... ochie apa lagi...
g la kol pakguard suruh hidupkan lampu.. tanpa elketrik tak temasak la juadah kami suma.. huhu lamanya menanti kehadiran elektrik.. akhirnya tiba sudah berbuka posa.. makanan kat sebelah kiri inilah santapan kami pertama.. dengan berbuka posa dgn makanan ni dan ditemani cahaya bulan kami berbuka posa... whuaaaaaaaaaaa cedeynyaaa weh... mcm duk dalam hutan jak.. (-_-)
ish..ish,..


TELUR GORENG CAP AYAM... (^_^)v

Tapi.. bila elektrik dah hidup.. api pun dah hidup.. g la masak uda lauk-lauk yang terbengkalai tadi.. huhu tema masakan malam ni apa lagi.. PEDAS!!! huhuhu bila camppur jak lada ni suma kat juadah mcm makan cili dalam satu plastik.. ekkek nasib la ochie ni bukan dinosour bleh kuarkan api.. ahaaks kalo tidak.. kompom... mulut ochie dah berasap dah dgn lada ni.. huhu...
tapi Alhamdulillah.. janji perut kenyang.. yehaa Telur Masak CIli..ekekek.. totap sodap di pandanganku.. huhuu...


LEMAK CILI API.. lagi berasap...

Ni lak masakan Lemak Cili Padi.. huhu sapa yang merasa kompom jatuh hati... hhuhuhu.. adeii cara masakan dia pun simple jak.. tak la sesusah yang oci sangkakan.. janji ada lemak santan.. ada tambahan lauk yang sesuai dan di rasakan sedap.. bubuh jak.. janji jgn bubuh belacan.. kalo tak kompom.. resepi baru akan menjadi.. kikiki.. (^_^)v...



Yang masakan kat bawah ni la ochie tak boleh lupakan sampai bila bila.. (-_-) cedeynyer kalo nak cerita.. sob..sob... masa tengah masak cucur bilis ni.. kaci tersiram minyak panas dalam kuali.. whuaaa pedisnya kalo di ingat.. kesan luka merah kat jari ni pun masih ada lagi.. sakitnya makkkk... abahhh.. tapi.. takperla... janji cucur yang ochie masak ni sedap plak di makan.. hilang suma kesakitan yang ada.. huhuhu.. lapooo lak... ekeke nak makan lagi lah.. huhu.. jom nikmat slera juadah berbuka kaci.. (^_^)v....

CUCUR IKAN BILIS

3 Responses to "JUADAH BERBUKA DI KAMPUS LABUAN-08"

Dato G Says :
September 5, 2008 at 9:45 PM

salam puasa yg ke-5

amboi..bukan kah ochie suka warna hijau-hijau.. hutan kan warna hijau juga.. jgn la sedey sbb ochie kan suka hutan..hahaha

ciannya dia jari itu.. letak lah apa-apa ubat..mintak dekat si hakitak tuh.. dia manyak stok kot..=)

~ochie~ (^_^)v Says :
September 5, 2008 at 10:25 PM

huhuhu.. ooo tok ni..menghins erk ahaaks..
dont wory b hapy.. tok.. kaci ok gak ni... cuma.. tgn ni pedih.. bah. :)..
huhu.. nanti ar jumpa kitak.. mau g minta stok..dia...

anywhere_Smile Says :
September 3, 2010 at 2:18 PM

This set of unspoken pandora jewerly rules went unchallenged it's not pandora bead and this extra weight, almost magically, pandora charms bracelets everything changed.Brings about acne could Pandora beads find out how traditions evolve, they simply do. To discount pandora the creative mind, images of a wizened pandora sale old wizard sitting atop a stone tower towards discount pandora charms the top of by far the largest mountain pop into your head. He sits Pandora beads 2010 in his white robe stroking his long a few facial beard pandora beads charms coupled with surveys the earth's weddings to be which buy pandora charm has a look of greatly consternation.

Post a Comment